وقف يا اسمر.


حدثتنى عن هواها وحبهــــــــــا
قالت؛ انت كتير حارق قلبها
وبتستحى تقنك وبتخاف الملام :(

وقف يا اسمر..


17‏/07‏/2009

ابراهيم الابيض


معجبنيش الفيلم شفته انهرة فى بيتنا - فى وصلة الدش اللى ركبناه قريب عشان افلام السوق الجديدة- وقعدت انا وماما وطفينا نور الصالة- عشان نحس اننا فى سنيما- طبعا ماما قامت وقعدت انا بقا اتفرج لوحدى,


القصة يالهوى ع التشرد

معقول فى كدة,


اولا انا مش بحب محمود عبد العزيز ابداااااااااااااا

من ساعة فيلم الساحر وانا بكره كره عما,


احمد السقا: نجم وسوبر ستار, واتقن دوره بشكل كبير, مفيش خلاف, ادى اللى عليه لا اكتر ولا اقل.



هند صبرى: متقدمتش فى دورها كتير, وبقت علاقتها فى افلام السقا ان هى تحبه فتموت عشانه فى الاخر, سواء هنا او الجزيرة.


عمرو واكد: فعلا دوره هنا مختلف عن ادوراه السابقة, ودا بيقول انه بدأ يغير من جلده وبدأ يسيطر عموما على طريقة تقديمه للادورا بتاعته المختارة.



قصة الفيلم والسيناريو: مش عجبونى , ويمكن حاول الممثل ( عباس ابو الحسن:الجزار فى فيلم مافيا) انه يقول انه بيعرف يكتب, بس مع كل الدم دا والمعارك مقدرش يثبت انه بيكتب , اللهم الا فى مشاهد الاخيرة اللى فيها ابراهيم اتحرق وحورية ماتت وكدة, المعركة دى عجبتنى من ساعة مشهد المراية وانا قلت هشوف دلوقتى حاجة جديدة.وقد كان-


الاخراج : متقن كبقية افلام مروان حامد ودا يمكن اللى رفع من شأن الفيلم شوية.




تقييم الفيلم بالنسبة لى : 7 من 10





ولا عزاء للسينما.

هناك تعليقان (2):

Dr Ahmed Said@Black Armor يقول...

اول تعليق
انا صحيح لسة ما شوفتش الفيلم
بس كويس انك عملتى ملخص نقد ليه
يمكن ده يخلينى اتفرج عليه من منظور مختلف
دمتى بخير

زهره حبيسه يقول...

Dr.A.S. black armor

التعليق الاول والاخير
هههههههههه

اكيد انت دلوقتى شفت الفيلم وعرفت ان نقدى دا متواضع جدا لنقد الفيلماو الافلام عامة..

شكرا لمرورك ووجودك فى مكانى اللى محدش عارفه اصلا غيرى :)